Labyrint - cesta pro rodinu
Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Poskytujeme podporu rodinám s dětmi, které jsou v obtížné situaci a rozhodly se ji řešit.
Poskytujeme podporu rodinám s dětmi, které jsou v obtížné situaci a rozhodly se ji řešit.
Tel.: 730 595 793
labyrint@charitadk.cz
Havlíčkova 12, Dvůr Králové nad Labem 544 01
POZOR, ZMĚNA SÍDLA KANCELÁŘE
najdete nás naproti Šindelářské věži
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Bc. Marcela Tomášková
tel.: 733 741 659
e-mail: labyrint.sp@charitadk.cz
Zdenka Jónášová
tel.: 739 685 114
e-mail: labyrint.sp@charitadk.cz
?
tel.: 737 889 058
e-mail: labyrint.sp@charitadk.cz
AMBULANCE |
TERÉN |
Setkání probíhá po domluvě
|
Setkání probíhá po domluvě
Pondělí – pátek 7:00 - 17:00 |
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Můžete se s námi zkontaktovat buď sami nebo přes OSPOD nebo jiného klienta. Následně se s vámi domluvíme, kdy a kde se sejdeme, abychom se společně podívali na to, jak naše služba funguje a zda je schopná naplnit vaše očekávání.
Po vyjasnění na čem společně můžeme pracovat, s vámi uzavřeme smlouvu o poskytování naší služby. Tato smlouva je písemná a všechno vám vysvětlíme a zodpovíme vaše dotazy. Současně vám také poskytneme dokument Průvodce službou Labyrint, ve kterém jsou některé věci - jako pravidla služby, možnosti jejího ukončení, ale i postup, jak případně můžete podat stížnost – konkrétně popsány. Spolu se smlouvou je nutné podepsat Souhlas se zpracováním osobních údajů.
Po uzavření smlouvy se společně budeme setkávat nad domluvenými tématy. Našim úkolem je podpořit vás a pomoci vám v hledání cesty z obtížné situace. Jsme si vědomi toho, že každý tu cestu má jinou. Z tohoto důvodu nejdříve pracujeme na tom, abychom porozuměli chodu vaší rodiny, získali vaši důvěru a společně se dívali na situace, které vy nebo my vnímáme na cestě jako důležité. Do společné práce můžeme zapojit i další osoby, které vám mohou pomoci. Průběžně se také otáčíme zpět, abychom zaznamenali, kam jsme už došli a kam jít dál.
Společná cesta zpravidla trvá tak dlouho, dokud společně nevyhodnotíme, že už to zvládnete sami nebo s podporou někoho jiného. Současně je pro nás důležité, že už víte, jak se na různých rozcestích zachovat a na koho se případně obrátit.
Během společné cesty se může stát, že nebudete s něčím spokojeni, nebo něčemu nebudete rozumět. Pokud se vám nepodaří vyjasnit si situaci přímo s pracovníkem, můžete se obrátit na vedoucího pracovníka. Konkrétní popis je k dispozici v Průvodci službou Labyrint.
Samotná stížnost (případně podnět) by se měla týkat kvality služby, způsobu naší práce při doprovázení vaší rodiny, chování pracovníků a další okolnosti, které souvisí s činností naší služby.
Stížnosti lze podat:
Stížnost může být i anonymní (viz Průvodce službou Labyrint).
Prostory kanceláře a konzultační místnosti pro ambulantní poskytování služby se nachází v ulici Havlíčkova 12, 544 01 Dvůr Králové nad Labem.
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Podmínky garantované nabídky:
Služba je poskytována bezplatně osobám, které uzavřeli smlouvu se sociálně aktivizační službou Labyrint – cesta pro rodinu.
Všechny níže uvedené úkony jsou poskytovány dle potřeb rodiny. Balíček úkonů je garantován v časovém rozsahu cca 1 hodiny/týdně. Časový rozsah i balíček úkonů může být rozšířen dle individuálních potřeb rodiny a dle kapacitních možností služby.
Základní činnosti služby jsou poskytovány dle § 30 Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi vyhlášky 505/2006 Sb.
a zajišťují se v rozsahu těchto úkonů:
1. pracovně výchovná činnost s dětmi,
2. pracovně výchovná činnost s dospělými, například podpora a nácvik rodičovského chování včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních; přitom alespoň 70 % těchto činností je zajišťováno formou terénní služby,
3. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
4. zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí,
5. zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Platné od 1. 7. 2022
Zpracovala: Bc. Petra Vališková, vedoucí služby
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Posláním služby Labyrint – cesta pro rodinu je poskytnout podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v obtížné situaci a rozhodly se ji řešit, aby zajistily bezpečné prostředí pro výchovu a vývoj dětí. Cílem je doprovázet rodiny tak, aby svou obtížnou situaci zmírnily nebo překonaly.
Hlavním kritériem je péče/budoucí péče alespoň o jedno nezletilé dítě (do 18 let) s bydlištěm v Královéhradeckém kraji, primárně na Královédvorsku.
Například:
1) Rodina, která pracuje na zajištění bezpečného prostředí pro výchovu a vývoj dětí
Cílem je, aby rodiče zvládli běžnou péči a výchovu dítěte a zajistili tak dětem šanci na zdravý vývoj v rodině.
Naše práce s rodinou směřuje zejména k:
pomoc s nastavením pravidel, zvládání přípravy do školy, pravidelné stravování, hygiena
prohloubení vztahu rodičů s dětmi, prohloubení zájmu o děti a jejich úspěchy
důslednější péče o děti, dohled nad docházkou do školy, eliminace zbytečné absence
Cíle v oblasti zvýšení kompetencí rodičů jsou součástí IP u všech klientů, kteří jsou u nás déle jak cca 3 měsíce a byl navázán vztah ke spolupráci, případně to je přímá zakázka klienta hned po uzavření smlouvy.
2) Rodina, která neprohlubuje svoji obtížnou situaci
Našim cílem je pomoci rodinám minimálně stabilizovat jejich situaci.
Naše práce s rodinou směřuje zejména k:
Ochrana zájmu dítěte (individuální potřeby dítěte)
V rámci naší práce s rodinou pracujeme s potřebami dítěte. Zjišťujeme informace o jeho potřebách, abychom rodičům pomohli zajistit bezpečné prostředí pro jeho výchovu a vývoj.
Do spolupráce s rodinou zapojujeme, je-li to možné, i další rodinné příslušníky či osoby, které by mohli pozitivně ovlivnit fungování rodiny.
Obousměrná otevřená komunikace (pravdivost)
Vycházíme z toho, že klient chce svou situaci řešit. Z tohoto důvodu poskytujeme realistickou zpětnou vazbu. Pojmenováváme věci pravými jmény a vyjasňujeme si situace, aby z naší i klientovy strany byly co možná nejlépe pochopeny a bylo jim porozuměno. To samé chceme po klientovi. Bez pravdivých informací nemůžeme pomoci klientovi jeho situaci řešit.
Aktivizace a aktivní zapojení klienta
Vycházíme z toho, že na vývoj dětí a jejich výchovu mají hlavní vliv rodiče. Z tohoto důvodu se snažíme aktivizovat a motivovat zejména rodiče, a to prostřednictvím rozhovorů, nácviků, terapeutické činnosti. Očekáváme od rodičů aktivní zapojení a spolupráci. Rodičům jsou vysvětleny také důsledky, pokud by byli pasivní.
Služba je poskytována rodině jako celku, součástí poskytování podpory může být individuální práce s dítětem, ale nemůže to být jediná náplň poskytované služby.
Okamžitá kapacita ambulance: 1 klient
Okamžitá kapacita terén: 3 klienti (dle počtů pracovníků)
Maximální kapacita služby: 25 rodin (pro ambulantní i terénní formu služby současně)
Platné od 1. 7. 2022
Zpracovala: Bc. Petra Vališková, vedoucí služby