Tato aktivita je součástí individuálního projektu: Rozvoj regionálního partnerství v sociální oblasti na území obcí Královéhradeckého kraje III
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Střelka
Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Střelka je doprovázet a podporovat děti a mládež ve věku 6-20 let z Královédvorska, kterým je třeba pomoci, protože jejich život ovlivňují nepříznivé podmínky a rizikové prostředí. Prostřednictvím klubového i terénního programu se učí, jak využívat volný čas, jak se lépe orientovat ve své situaci, pracovat se sociálními a zdravotními riziky a zvýšit své kompetence pro kvalitnější život.
Mgr. Zdeňka Šmíd Hejná
Tel.: 731 604 695
%mEo2956LTprRb~lW_xhTj
Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem 544 01
Kontakty na další pracovníky
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Tereza Šepsová - klub
tereza.sepsova@charitadk.cz
Kontakt na pracovníky klubu: +420 732 175 292
Mgr. Zdeňka Šmíd Hejná - terén
zdenka.hejna@charitadk.cz
Jakub Holý - terén
jakub.holy@charitadk.cz
Kontakt na terénní pracovníky: +420 603 383 703
Garantovaná nabídka
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem; terén Královédvorska |
Podmínky poskytování služby |
Tak, aby byla zachována mlčenlivost o všech skutečnostech, které klient při poskytování služby pracovníků sdělí, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). Byly dodrženy stanovené písemné pracovní postupy pro poskytování základních činností. Byly dodrženy standardy kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Provozní doba |
Dvůr Králové: PO 14: 00 – 17:00, ÚT 14:00 – 18:00, ČT 14:00 – 18:00, PÁ 14:00 – 17:00 Otvírací doba může být výjimečně změněna nebo omezena v období prázdnin, během akcí, jako je např. návštěva některého návazného zařízení, přespávání v klubu, výjezdu mimo klub, v neplánovaných situacích jako jsou nouzové a havarijní situace, nebo tehdy, když není možné zajistit službu pro nedostatek personálu (školení, nemoc, charitní schůze, …). Alternativy uzavírky mohou být: přesun otvírací doby v rámci dne, omezení služeb na rozhovory, uzavření některé místnosti, uzavření celého klubu, zvláště v prvních dvou týdnech letních prázdnin. Doba uzavírek nepřekračuje 10% plánované doby poskytování služby. Všechny změny jsou předem vyvěšeny na webu NZDM, nástěnkách a Fb. Služba není poskytována ve státní svátky a na Zelený čtvrtek. |
Kapacita služby |
Ambulantní forma – 25 Terénnní forma – 10 |
Cena služby |
Služba je poskytována bezplatně |
Související dokumentace |
Metodiky k jednotlivým základním činnostem Denní záznamy poskytování služby |
a) VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI
1. zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity
Popis úkonu |
Neorganizované volnočasové aktivity klientů |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se naučil využít dostupné prostředky k organizaci vlastního volného času. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu |
Sport, společenské hry, hudební nástroje, tvořivé činnosti, poslech hudby, tanec, … |
Forma úkonu |
Vlastní aktivity
|
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
2. pracovně výchovná činnost s dětmi
Popis úkonu |
Jedná se o činnosti pracovně výchovného charakteru |
Požadavky klientů na službu |
Cílem pracovních činností je klient, který zvýšil nebo rozšířil své pracovních dovedností, objevil svůj talent, vytvořil si pozitivní vztahu k některým činnostem, a také klient, který využil činností k úvaze nad svým budoucím povoláním. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc na zahrádce, péče o zvířata, technické práce, žehlení, šití, pečení, úklid, ... |
Forma úkonu |
Pracovně výchovné činnosti
|
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
3. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Popis úkonu |
Organizované setkávání pracovníků s klienty na preventivní a vzdělávací témata. Vlastní aktivity klientů. Skupinové aktivity. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je poskytnout klientům zajímavou a přístupnou formou informace o tématech, která je mohou zajímat a být jim užitečná, naučit klienty řešit obtížné situace. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
hry, besedy, diskuse, workshopy, testy, výtvarné aktivity, videa, práce s časopisy, knihami, počítačem, trénování zpěvu, trénování na hudební nástroje, organizace programů – diskotéka, tvořivý program, koncert, oslava narozenin, … |
Forma úkonu |
Prográmky Vlastní aktivity |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
4. zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání
Popis úkonu |
Činnosti, které pomohou klientovi úspěšně zvládnout školní docházku, ev. přípravu na zaměstnání. |
Požadavky klientů na službu |
Hlavním cílem není zlepšení školního prospěchu, obsah učiva, správnost vypracovaných úkolů, ale spíše zavedení a upevnění návyků vedoucích k úspěšnému zvládnutí školní docházky tzn. pravidelná a důsledná příprava do školy, nošení pomůcek, školní docházka, komunikace žáka s učitelem apod. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Příprava na výuku |
Forma úkonu |
Pomoc se školou
|
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
b) ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM:
Popis úkonu |
Aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem činnosti je klient, který se dokáže orientovat a chovat dle etikety v běžných společenských situacích, a který dokáže kontaktovat a využívat jemu potřebnou veřejnou službu. Nácviky umožňující lepší orientaci ve vztazích a situacích odehrávajících se ve společenském prostředí a orientaci v běžných institucích. Klient se naučí pohybovat v běžných institucích, používat běžné prostředky komunikace, vystupovat na veřejnosti, komunikovat s veřejností. |
Rozsah poskytování |
do 120 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Nácvik chování na poště, u lékaře, ve škole - dny ot. dveří, |
Forma úkonu |
Nácvik ve spol. prostředí Akce |
Způsob úkonu |
Zejména nácviky v terénu, ale i akce klubu |
c) SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ ČINNOSTI:
Popis úkonu |
Jedná se o socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se prostřednictvím skupinové hry dozvěděl něco užitečného o sobě, klient, který se cítí v klubu dobře, dokáže komunikovat na běžné úrovni, dokáže udržet konverzaci, klient, který dokáže předejít konfliktním situacím nebo je dokáže řešit efektivněji než doteď. |
Rozsah poskytování |
Do 60 min. |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Poradenský rozhovor na klientovo téma, řešení hádky, přestupků proti pravidlům, … |
Forma úkonu |
Řešení situací na klubu Skupinové aktivity Kontaktní práce |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory na základě sjednaného plánu. Využívání situací, které přirozené vznikají na klubu. |
d) POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A PŘI OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ:
1. Podpora při vyřizování běžných záležitostí (např. doprovázení na úřad, poštu nebo policii)
Popis úkonu |
Podpora při zařizování osobních záležitostí |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který vyřídil své osobní záležitosti a potřeboval k tomu další osoby nebo instituce, klient, který se umí pohybovat samostatně informovaný klient, který umí využít nějaký užitečný kontakt klient, který učinil nějakou změnu ve svém životě na základě rozhovorů+ dále informovaný klient |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Kontakt se zaměstnavatelem, ředitelem školy, učitelem, úředníkem, občasnou nebo rodinnou poradnou, lékařem, jiným specialistou, případová konference, konzultace s pracovníkem, doprovod. |
Forma úkonu |
Jednání s dalšími osobami Doprovod Zprostředkování kontaktu Poradenství |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory a doprovody na základě sjednaného plánu. |
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Popis úkonu |
Činnosti, které vedou k tomu, aby klient navazoval a udržoval bezkonfliktní vztahy se svou rodinou a nejbližšími osobami. |
Požadavky klientů na službu |
Klient se naučí lépe zvládat své vztahy |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci poskyt.úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Rodinné případové setkání, kontakt pracovníka s partnery, rodiči, sourozenci klienta, preventivní programy na téma rodinných vztahů, kontakt na spolupracující zařízení, poradenství |
Forma úkonu |
Poradenství Kontaktní práce Jednání s dalšími osobami Zprostředkování kontaktu |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
Veřejný závazek
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Poslání
Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Střelka je doprovázet a podporovat děti a mládež ve věku 6-20 let z Královédvorska, kterým je třeba pomoci, protože jejich život ovlivňují nepříznivé podmínky a rizikové prostředí. Prostřednictvím klubového i terénního programu se učí, jak využívat volný čas, jak se lépe orientovat ve své situaci, pracovat se sociálními a zdravotními riziky a zvýšit své kompetence pro kvalitnější život.
Cíle
- Klient, který se umí orientovat ve své situaci
- Klient, který umí pracovat se sociálními riziky
- Klient, který umí pracovat se zdravotními riziky
- Klient, který zvýšil své kompetence pro kvalitnější život
Zásady
- Aktivní přístup
- Laskavá důslednost
Cílová skupina
Děti a mládež ze Dvora Králové a okolí ve věku 6 – 20 let, které jsou ohrožené společensky nežádoucími jevy
Kapacita
- Kapacita ambulance: 25 v jednu chvíli
- Kapacita terénu: 10 v jednu chvíli
Otvírací doba klubu
pondělí 14:00 – 17:00 klub
úterý 14:00 – 18:00 klub
čtvrtek 14:00 – 18:00 klub
pátek 14:00 – 17:00 klub (o prázdninách 9:00 -12:00)
Terén
Zimní období Letní období
Pondělí 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové
Úterý 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové
Středa 12:00 – 16:00 12:00 – 16:00 Bílá Třemešná, Mostek
Čtvrtek 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové
Pátek 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové